Минулого року ринок e-commerce досяг $4 мільярдів

Прогнозується, що протягом наступних п’яти років показник збільшиться вдвічі.

У 2020 році обсяг ринку e-commerce збільшився на 41% і став одним з найдинамічніших в Україні, повідомляє Ain.ua з посиланням на дослідження Soul Partners, Baker Tilly Україна й Aequo.

«Показник досяг $4 млрд, що становить 8,8% від загального обсягу роздрібної торгівлі. При цьому, за останні 5 років ринок виріс майже втричі», — йдеться у дослідженні. Додається, що протягом наступних п’яти років прогнозується зростання у 2 рази.

Серед основних факторів, що вплинули на зростання e-commerce в країні, серед іншого, виділяють: збільшення рівня проникнення інтернету та кількості користувачів смартфонів, обмеження, пов’язані з пандемією коронавірусу, а також зростання довіри до цифрових платіжних систем.

 

  • Обсяг е-експорту 2020-го становив близько $450 млн.
  • Найбільшим імпортером українських товарів є США — 33% від українського е-експорту. На другому місці — Росія (16%), на третьому — Велика Британія (7%).
  • Переважно, е-експорт представлений продажами продукції українських компаній через міжнародні платформи електронної комерції (Amazon, Etsy).
  • Київ є найбільшим е-експортером з часткою 33%.
  • 65% від загальної кількості міжнародних відправлень з Україною обслуговує «Укрпошта».

Найбільшими за обсягом і найбільш розвиненими секторами електронної торгівлі в Україні є електроніка та одяг. У середньому, сектор одягу зріс на 26% з 2016 року і досяг $291 млн у 2020-му. Частка електронної комерції в роздрібній торгівлі одягом при цьому становила 6,8%, а середній чек — $24-31.

Примітно, що до категорії «Одяг» також потрапив H&M. Попри те, що інтернет-магазин в Україні не працює, за обсягом трафіку на глобальному сайті українські користувачі потрапляють до першої десятки.

У топі найбільших маркетплейсів в Україні: Rozetka, Prom, Allo, Bigl і Epicentr. Найпопулярнішою моделлю монетизації є комісія з продажу.

Також зазначається, що Україна має найнижчий річний рівень витрат однієї особи в e-commerce, якщо порівнювати з сусідніми країнами — $104. Найбільше витрачають в Чехії — $841. Загалом український ринок електронної комерції мав найвищий темп росту у Центрально-Східній Європі — 41%.

Джерело: https://investory.news/