Український ШІ-стартап LetsData залучив $1,6 млн від SMOK Ventures, Wayra та інших

Стартап із України LetsData, що спеціалізується на моніторингу, аналізі та прогнозуванні інформації в медіапросторі за допомогою штучного інтелекту, оголосив про залучення $1,6 млн у рамках першого інвестиційного раунду.

Ця компанія, яка увійшла до рейтингу топ-25 стартапів за версією Forbes Ukraine у 2025 році, до цього моменту розвивалася на власні кошти. Її технологіями вже користуються британські посольства, НАТО та великі міжнародні корпорації.

Основні деталі:

  • LetsData залучив $1,6 млн від фондів SMOK Ventures, Wayra, Tilia Impact Ventures, 1991 Ventures, Google’s Ukraine Support Fund та Startup Wise Guys.
  • Інвестиції також підтримали приватні інвестори, серед яких серійні підприємці Павло Бобосіков та Марті Краткі-Кац.
  • Стартап планує використати отримані кошти для розширення своєї присутності на ринках США та Європи.

LetsData застосовує штучний інтелект для обробки даних із понад 100 мільйонів сайтів та соціальних платформ на більш ніж 50 мовах. Технологія дозволяє аналізувати текст і відео з таких платформ, як Telegram, YouTube та TikTok, знаходячи взаємозв’язки між контентом і виявляючи ознаки інформаційних операцій.

За словами компанії, їхній продукт дозволяє виявляти загрози на 80% швидше, ніж традиційні методи. «Більшість організацій не мають достатніх ресурсів або інструментів для протидії інформаційним загрозам», – зазначає співзасновник Андрій Кусий.

За два роки роботи без зовнішнього фінансування LetsData досягнув показника $1 млн ARR (річного повторюваного доходу). Клієнтами компанії стали FCDO, британські посольства, НАТО, а також бізнеси з США, Великобританії та Європи.

Додаткова інформація про компанію

LetsData було засновано в червні 2022 року під впливом подій російсько-української війни. Команда стартапу складається з 15 осіб. Його засновники – Ксенія Іллюк та Андрій Кусий. Іллюк, випускниця Чернівецького національного університету, має досвід роботи в аналітичних центрах Internews Ukraine та «Детектор медіа». Кусий, випускник Львівського університету, працював у сфері машинного навчання для Grammarly.

У 2023 році LetsData отримав $0,5 млн доходу. Компанія заробляє на підписках, вартість яких варіюється від $2000 до кількох десятків тисяч доларів на місяць залежно від обсягу завдань. Від моменту заснування стартап згенерував $700 000, причому понад 70% доходу припало на 2023 рік.

Мета стартапу на найближчі два роки – досягти $2,5 млн річного виторгу. LetsData планує перейти від консалтингових клієнтів до продажу свого рішення компаніям та урядовим організаціям. Пріоритетні сфери – фінанси, страхування та великі бренди, для яких репутація є ключовою.

 

Джерело: https://forbes.ua/