Ведення бізнесу
Стартап із України LetsData, що спеціалізується на моніторингу, аналізі та прогнозуванні інформації в медіапросторі за допомогою штучного інтелекту, оголосив про залучення $1,6 млн у рамках першого інвестиційного раунду.
Ця компанія, яка увійшла до рейтингу топ-25 стартапів за версією Forbes Ukraine у 2025 році, до цього моменту розвивалася на власні кошти. Її технологіями вже користуються британські посольства, НАТО та великі міжнародні корпорації.
Основні деталі:
LetsData застосовує штучний інтелект для обробки даних із понад 100 мільйонів сайтів та соціальних платформ на більш ніж 50 мовах. Технологія дозволяє аналізувати текст і відео з таких платформ, як Telegram, YouTube та TikTok, знаходячи взаємозв’язки між контентом і виявляючи ознаки інформаційних операцій.
За словами компанії, їхній продукт дозволяє виявляти загрози на 80% швидше, ніж традиційні методи. «Більшість організацій не мають достатніх ресурсів або інструментів для протидії інформаційним загрозам», – зазначає співзасновник Андрій Кусий.
За два роки роботи без зовнішнього фінансування LetsData досягнув показника $1 млн ARR (річного повторюваного доходу). Клієнтами компанії стали FCDO, британські посольства, НАТО, а також бізнеси з США, Великобританії та Європи.
Додаткова інформація про компанію
LetsData було засновано в червні 2022 року під впливом подій російсько-української війни. Команда стартапу складається з 15 осіб. Його засновники – Ксенія Іллюк та Андрій Кусий. Іллюк, випускниця Чернівецького національного університету, має досвід роботи в аналітичних центрах Internews Ukraine та «Детектор медіа». Кусий, випускник Львівського університету, працював у сфері машинного навчання для Grammarly.
У 2023 році LetsData отримав $0,5 млн доходу. Компанія заробляє на підписках, вартість яких варіюється від $2000 до кількох десятків тисяч доларів на місяць залежно від обсягу завдань. Від моменту заснування стартап згенерував $700 000, причому понад 70% доходу припало на 2023 рік.
Мета стартапу на найближчі два роки – досягти $2,5 млн річного виторгу. LetsData планує перейти від консалтингових клієнтів до продажу свого рішення компаніям та урядовим організаціям. Пріоритетні сфери – фінанси, страхування та великі бренди, для яких репутація є ключовою.
Джерело: https://forbes.ua/