Як змінився український експорт у другому кварталі 2025 року

У другому кварталі 2025 року український експорт товарів становив 10 077 млн дол. США, зменшившись на 1,12%, порівняно з аналогічним періодом 2024 року (10 192 млн дол. США). 

Попри загальне незначне зниження обсягів, червень продемонстрував кращий результат, порівняно з минулим роком: 3 093 млн дол. США проти 3 006 млн дол. США у 2024-му. Це свідчить, що український бізнес поступово нарощує темпи після сповільнення на початку року.

Що змінилося у структурі експорту 

Протягом квітня-червня у структурі українського експорту зафіксовано скорочення частки агропродукції та одночасне зростання частки продукції машинобудування і металургії. Детальніше про експортні зміни першого кварталу читайте за посиланням.

Найбільша втрата частки

Частка аграрної та харчової продукції в українському експорті скоротилася на 4,1% — до 54,1% (або 5,4 млрд дол. США), тоді як у другому кварталі 2024 року вона становила 58,2%. Найнижчі обсяги експорту цієї категорії зафіксовано в червні: 1,5 млрд дол. США у 2025 році проти 1,6 млрд дол. США у червні 2024 року.

Серед аграрних товарів найбільше скоротилися обсяги експорту меду — на 32,6% (32,1 млн дол. США), кукурудзи — на 34,2% (1,1 млрд дол. США) та насіння соняшнику — на 84,1% (2,7 млн дол. США).

Збільшення частки

У другому кварталі 2025 року частка машинобудування в експорті зросла до 9,9% (998,8 млн дол. США), що на 1,5% більше за результати 2024-го (8,4%). Позитивну динаміку також демонструють товари: телефонні апарати — +40,7% (до 30,7 млн дол. США), повітряні або вакуумні насоси — +8,8% (до 24,2 млн дол. США).

Частка металургії зросла на 1,4% — до 11,9%, або 1,1 млрд дол. США, тоді як у 2024 році вона становила 10,5%. Найвищі обсяги експорту продукції металургії припали на травень: 406,7 млн дол. США (393,4 млн дол. США у 2024 році). Серед товарів, що найбільше зросли: переробний і дзеркальний чавун показав приріст на 84,7% (до 170 млн дол. США), труби та профілі з чорних металів — на 8,4% (до 176,3 млн дол. США), необроблений алюміній — на +11,2% (до 24,2 млн дол. США).

Огляд фокусних галузей 

Готові харчові продукти

У другому кварталі 2025 року український експорт готових харчових продуктів продемонстрував помірне зростання — на 3,6%, порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Загальний обсяг постачання зріс з 916,4 млн дол. США до 949,3 млн дол. США.  Частка цієї категорії в структурі експорту теж піднялася — з 8,9% до 9,42%. Попри позитивну динаміку, червень став місяцем із найменшими показниками: $285,5 млн. Однак навіть цей результат перевищив торішній — 246,1 млн дол. США. 

Зростання забезпечили окремі товарні позиції. Лідерами стали шоколад та інші вироби з вмістом какао, які додали понад 52,4% і досягли 60,8 млн дол. США. Високі темпи показали також солодовий екстракт та суміші з борошна (+53,7%, до 10,9 млн дол. США), макаронні вироби (+34,6%, до 16,7 млн дол. США) і хлібобулочна продукція (+50,2%, до 86,6 млн дол. США). Помітно зросли продажі варення, джемів і фруктових паст — одразу на 72,3% (до 7,5 млн дол. США). Соки з плодів та горіхів теж додали майже 35%, досягнувши 43,7 млн дол. США. Утім не всі сегменти розвиваються рівномірно. Наприклад, експорт цукру з буряків скоротився на 59,1% і зупинився на позначці 52,3 млн дол. США.

Експорт меблів зріс на 17,4% у другому кварталі 2025 року

Українські меблі експортували на 259,1 млн дол. США, що на 17,4% більше, ніж за аналогічний період 2024 року (220,8 млн дол. США). Загалом частка цієї продукції зросла з 2,2% до 2,6%. Найнижчі показники були зафіксовані в червні: 83,6 млн дол. США проти 70,5 млн дол. США  минулого року.

Товари-драйвери за зростанням експорту: 

  • Дерев’яні меблі для кухні: +30,3% до $6,6 млн дол. США
  • Дерев’яні меблі для спалень: +26,1% до $18,1 млн дол. США

Водночас експорт металевих меблів для установ знизився на 15,8% і становить 1,5 млн дол. США. 

Експорт одягу та взуття зріс на 9,9% 

У другому кварталі 2025 року експорт одягу та взуття з України становив 173,5 млн дол. США, що на 9,9% більше, ніж за аналогічний період 2024 року (157,8 млн дол. США). Частка цієї категорії в загальному експорті піднялася з 1,6% до 1,7%. Найвищі показники зафіксовані в травні: 60,5 млн дол. США проти $53,9 млн дол. США минулого року. 

Найбільше експорт зріс завдяки постачанню: 

  • Жіночого одягу (костюми, жакети, сукні, трикотажні спідниці й штани): +44,4%, до 5,2 млн дол. США 
  • Футболки, майки, натільна білизна: +57,7%, до 7,1 млн дол. США 
  • Колготки, панчохи, гольфи та шкарпетки: +28,2%, до 4 млн дол. США 

Водночас експорт головних уборів скоротився на 16,3%, становивши лише 1,9 млн дол. США.

Географія українського експорту в другому кварталі 2025 року: 184 країни та нові напрямки

Як і торік, у другому кварталі 2025 року експорт з України охопив широку географію — 184 країни (на одну більше, ніж у другому кварталі 2024 року). Відновилося постачання до таких країн, як Аруба, Бермудські острови, Гібралтар, Замбія, Зімбабве, Кайманові острови, Кюрасао, Ліхтенштейн, Сент-Люсія та Ямайка. 

Натомість не здійснювався експорт до Андорри, білорусі, Брунею-Даруссаламу, Домініки, Островів Кука, рф, Сент-Вінсенту і Гренадін, Тувалу та Французької Гвіани, на відміну від аналогічного періоду минулого року. 

Країни з найбільшим приростом експорту в другому кварталі 2025 року: 

  • Бангладеш: +165,4% (112,9 млн дол. США)
  • Туреччина: +135,3% (1,1 млрд дол. США)
  • Алжир: +106,2% (162,8 млн дол. США)

ТОП-3 торговельні партнери України за часткою у загальному експорті в другому кварталі 2025 року: 

  • Польща — 13,2% загального експорту (1,3 млрд дол. США, +1,5%)
  • Туреччина — 10,8% (1,1 млрд дол. США, +6,3%)
  • Німеччина — 5,6% (566,4 млн дол. США, -0,4%)

За актуальною статистикою експорту та імпорту української продукції ви можете стежити за допомогою дашборду щодо експорту та імпорту українських товарів, який створений  Офісом з розвитку підприємництва та експорту. 

 

Джерело: https://business.diia.gov.ua/