Нові правила бронювання – Кабмін переписав Порядок №76 і додав бронь через Дію

Нові правила бронювання – Кабмін переписав Порядок №76 і додав бронь через Дію

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» від 05.06.2024 р. № 650.

Сім новації бронювання згідно з Постановою №650

  1. Затвердили Порядок бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг. Простіше кажучи, запровадили електронне бронювання через Дію. Щоправда, відповідним відомствам дали місяць на забезпечення взаємодії між контрольованими ними електронними реєстрами для оформлення бронювання військовозобов’язаних в електронній формі. Тож на практиці бронювання через Дію з’явиться не раніше липня. Водночас попередня, «паперова», процедура бронювання продовжить функціонувати.
  2. У новій редакції виклали Порядок бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану
  3. У новій редакції виклали Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
  4. Бронювання за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання, що подані після 10 травня 2024 року здійснюється Міністерством оборони та Міністерством економіки.
  5. Відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які були надані військовозобов’язаним рішеннями Міністерства економіки до набрання чинності Постановою №650, є чинними протягом строку, на який вони надані.
  6. Органи влади, а також підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ або для функціонування економіки, не пізніше ніж протягом наступного дня після прийняття працівника на роботу, переміщення його з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору подають Пенсійному фонду відповідні відомості через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі з обов’язковим накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
  7. Пенсійному фонду та Міністерству оборони доручили протягом місяця забезпечити електронну інформаційну взаємодію: ПФУ надасть МО відомості щодо працівників критично важливих підприємств, установ та організацій віком від 17 до 60 років, їхніх посад – для оформлення бронювання в електронній формі.

Що змінилося у класичному бронюванні

Серед найпомітніших новацій – працівники підприємств оборонно-промислового комплексу та енергетики зможуть бронювати до 100% працівників. Крім того, для критичних підприємств збільшили термін бронювання від 6 місяців до 12 місяців і дозволили бронювати військовозобов’язаних із дефіцитними військово-обліковими спеціальностями незалежно від віку, військового звання чи ВОС.

Зміни у Порядок №76 передбачають, зокрема:

  • бронювання 100% працівників підприємствами ОПК, які мають контракти для ЗСУ та інших військових формувань. Працівники можуть бути заброньовані на період дії таких контрактів;
  • бронювання 100% працівників підприємствами електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового та нафтогазового комплексів та підприємств, які відновлюють чи ремонтують зруйновані або пошкоджені підприємства енергетичного комплексу;
  • бронювання 100% працівників підприємствами, що будують фортифікації, на період дії договору будівництва.

Для поліцейських і працівників ДСНС, у разі обґрунтованої потреби міністра внутрішніх справ, кількість заброньованих працівників може перевищувати 50%. Тобто забронювати можна буде до 100% працівників, за наявності обґрунтування та окремого погодження міністра оборони.

За словами заступника міністра економіки Ігоря Фоменка, зміни до Постанови №76 наразі не змінюють критерії бронювання та етапи процедура. Водночас триває робота із бізнесом над системним оновленням підходів. «Як і раніше міністерства та ОВА визначають підприємства критично важливими, подають дані на перевірку Міноборони й лише опісля – в Мінекономіки. Мінекономіки самостійно не визначає, які компанії мають бути заброньовані, які ні. А проводить перевірку правових підстав надання відстрочки та видає наказ на бронювання», – розповів посадовець.

Як працюватиме бронювання на порталі Дія?

Керівник дізнається, скільки працівників може забронювати завдяки автоматичному обміну даними між реєстрами Пенсійного фонду та Міноборони. Обирає, кого хоче забронювати, і засвідчує заяву електронним підписом. Потім система перевіряє, чи є дані про працівника в реєстрі Оберіг і чи працює він на підприємстві. Керівник отримує рішення протягом години щодо кожного працівника – заброньований він чи ні та які причини в разі відмови.

Інформація про успішне бронювання з’являється в Резерв+ співробітника. Якщо він хоче отримати паперове підтвердження, то теж має таку можливість. Обидва формати матимуть однакову силу. Працівник отримує відстрочку від призову на військову службу на 12 місяців або на термін дії договору.

На першому етапі бронювання в Дії працюватиме для критично важливих підприємств і тих, які забезпечують потреби Сил оборони.

Джерело: https://buh.ligazakon.net