Ведення бізнесу
Горіхи — це найбагатша категорія садівництва, а в міжнародній торгівлі горіхами обертається найбільша кількість грошей з усіх продуктів плодової групи.
Про це повідомив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак під час унікальної міжнародної конференції «Горіхи України 2022: обмін досвідом із Грузією».
«Україна – один зі світових лідерів з експорту волоського горіха, а Грузія – один із найбільших світових споживачів цього виду горіхів з погляду обсягу споживання на одного жителя. Волоський горіх у Грузії входить до рецептів величезної кількості традиційних страв. Крім того, в останні роки виробництво волоського горіха в Грузії зростає величезними темпами з використанням найсучасніших технологічних підходів. Крім того, в Україні фундук останніми роками був лідером серед усіх багаторічних площ закладки нових садів, а Грузія входить до найбільших світових експортерів фундука. Тому обидві країни, безперечно, можуть дуже багато почерпнути одна від одної, що й спонукало організувати цю українську конференцію в Грузії», – пояснює Андрій Ярмак.
Він також зазначив, що для аналізу світового ринку горіхів необхідно враховувати не лише волоський горіх, фундук, мигдаль та фісташку, а й ті види, які в нашому регіоні довгий час вважалися нішевими, а також ті товари, які в ботанічному сенсі не є горіхами, але належать до горіхів з погляду споживачів. Зокрема, обов’язково потрібно включати в аналіз ринку земляний горіх, або арахіс, який є найголовнішим конкурентом інших горіхів на полицях супермаркетів та у різних снеках.
Також для багатьох справжнім сюрпризом стане те, що питома вага горіха кеш’ю у світовій торгівлі донедавна була більшою, ніж мигдаль. І взагалі на ці два горіхи припадає близько 40% усієї світової торгівлі, а питома вага волоського горіха – лише 11%, фундука – 8%. До речі, питома вага фісташки приблизно відповідає питомій вазі волоського горіха, хоча обсяги продажу фісташки набагато менші. Причина – фісташка – це найдорожчий горіх.
А ось на третьому місці за обсягом міжнародної торгівлі горіхами не горіх, тобто арахіс. Як найдешевший вид горіхів він активно продається в різних країнах світу і його популярність швидко зростає. Підтвердженням цього є наступний графік.
Як бачимо, щорічно продажі арахісу зростають на 14% – це категорія міжнародної торгівлі, що швидко зростає, на цей час. А ось продажі кеш’ю падають, але це окрема повчальна історія.Серед інших горіхів варто відзначити зростання популярності горіха кола (на 10% на рік у міжнародній торгівлі) та горіха арека (9% на рік).
Джерело: www.east-fruit.com