Український стартап Releaf Paper отримав грант від ЄС на €2,5 млн

В рамках гранту від Європейського союзу український стартап, що виробляє папір Releaf Paper, отримав €2,5 млн на розвиток у Європі.

  • Releaf Paper – це виробник паперових виробів з опалого листя. У травні компанія вже отримувала грантові гроші від українського Google.
  • Releaf Paper стверджує, що кожна тонна виробленого паперу з листя рятує 17 дерев від вирубки. Пілотний продаж паперу, який використовується як пакування, і паперових пакетів розпочався у вересні 2021 року на першому тестовому заводі в Україні потужністю 5000 тонн на рік.
  • Releaf став переможцем програми EIC Accelerator 2022 від Єврокомісії. €2,5 млн грантових коштів підуть на проєкт пілотної виробничої лінії целюлози з волокон опалого листя. Вона вироблятиме сировину за унікальною технологією, розробленою та запатентованою компанією.
  • Загальна вартість проєкту становить €3,5 млн, з яких Єврокомісія профінансує лише частину у вигляді гранту. Реалізація програми стартує у квітні 2023 року.

Згідно з затвердженим планом розвитку, Releaf Paper використовуватиме інвестиційні кошти для створення ще двох виробничих ліній у різних країнах протягом наступних п’яти років. Крім того, загальний обсяг фінансування може перевищити €10 млн, адже фонд Європейської комісії також погодився додатково інвестувати у подальше масштабування проекту.

Releaf Paper заснували у 2020 році Олександр Соболенко та Валентин Фречка. Виробництво паперу відбувалося спочатку в Житомирі а потім у Луцьку, однак власних потужностей у компанії не було. Продукцію продають у Європі, а в Україні компанія поки немає навіть складу.

«Здавалося, що Releaf Paper провалив цей рік. Зруйнована логістика, припинення продажів в Україні та повна невизначеність щодо майбутнього. Однак в грудні ми отримали результат, над яким страждали більшу частину року. Однією стратегічно успішною дією ми змінили хід своєї битви за виживання на тріумф», – прокоментував співзасновник Releaf Олександр Соболенко.

На грант подались більше 1000 компаній з усього світу. Лише 75 з них пройшли фінальну співбесіду, серед яких був і український Releaf. Від підготовки заявки до перемоги у команди пішло майже 8 місяців роботи та очікування.

Джерело: www.ain.ua