72% підприємців, які беруть участь у держзакупівлях, повністю задоволені системою PROZORRO

Міжнародна маркетингова група провела дослідження на замовлення ProZorro, з’ясувавши ставлення бізнесу до публічних закупівель та виявивши основні тренди у поведінці підприємців при участі в тендерах. У рамках дослідження було опитано 1100 респондентів і проведено 90 глибинних інтерв’ю.

Бізнес було поділено на три групи: ніколи не брав участь у торгах через систему ProZorro, взяв участь у публічних закупівлях три рази або менше і той, що  регулярно бере участь у публічних закупівлях.

Результати опитування бізнесу, який регулярно бере участь у публічних закупівлях, показали: 52% респондентів стверджують, що користування системою ProZorro є вигідним для їх підприємства. Додатковий прибуток (53%) та зручність і відкритість тендерів (42%) стали вирішальними факторами при прийнятті рішення брати участь у тендерах.

Реєстрація у системі була зручною і зрозумілою для 91% респондентів. У процесі підготовки та подання тендерної пропозиції 72% респондентів все влаштовує.

Найважливішим у системі ProZorro для респондентів є: зручність та швидкість участі в тендерах, достатній рівень прибутку від участі у публічних тендерах, дотримання Закону та прозорий вибір переможця.

Слабкими сторонами респонденти системи вважають: присутність домовленостей поза системою, відсутність перевірки якості товару або послуг, порушення правил.

Основними плюсами респонденти вважають: економію часу на проведення тендеру, зручність та рівні можливості для всіх підприємств. З мінусів виділили: велику кількість документів для участі в тендері, наявність торгів, які проводяться недостатньо прозоро, та надання зайвих документів.

55% респондентів вважають, що є необхідність у посиленні контролю за дотриманням Закону на публічних тендерах.

89% респондентів готові радити знайомим, щоб вони скористалися послугами електронних закупівель.

Джерело: www.kmu.gov.ua