«Барометр Бізнесу» від Торгово-промислової палати України

Партнер Дніпропетровського інвестиційного агентства,  Торгово-промислова палата України започаткувала цикл щомісячних досліджень «Барометр бізнесу» – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.

Дослідження базується на опитуванні, яке враховує стан показників діяльності респондентів за ключовими секторами економіки – виробництво, будівництво, торгівля, послуги. зазначене опитування адаптовано до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає динамічний погляд на діловий клімат ринку України.

Результати дослідження  «Барометр бізнесу» за лютий 2024 року свідчать, що загальний індекс ділового клімату в Україні склав 43,7⇧, що на 3,3⇧, пункти вище, ніж у попередньому місяці. Але це значення на -0,7⇩ пунктів нижче, ніж у грудні 2023 року. Позитивна динаміка до попереднього періоду відчувається майже за всіма показниками, за винятком експорту товарів та послуг, де відзначається зниження показника на 4,3⇩ пункти.

У лютому 2024 року всі сектори очікують на відносне покращення умов ведення бізнесу – індекси Барометру секторів становлять:

  • виробництво – 41,7 +2,7⇧
  • будівництво – 37,0 +2,7⇧
  • послуги – 47,9 +4,1⇧
  • торгівля – 41,7 +1,7⇧.

Після періоду трьох місяців – посилення негативних очікувань, мікро та малі підприємства виявили ознаки зменшення песимізму, що проявилося у зростанні їхнього індексу у лютому на 7,2 та 3,2 пункту відповідно, хоча й залишається менш як 50 пунктів. Позитивно оцінюють майбутні зміни великі підприємства (65+17,3⇧). Водночас середні підприємства продовжують відчувати труднощі на рівні малих підприємств, демонструючи погіршення ситуації вже другий місяць поспіль.

Більш детальна інформація доступна за посиланням.

Щомісячно, крім регулярного опитування, яке проводиться в останні 2 дні місяця та перші 3-5 днів наступного місяця, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.

Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.

Джерело: https://ucci.org.ua/advocacy/analitika