DIAgram: досліди міжнародний попит на свою групу товарів чи послуг

На інвестиційному порталі Дніпропетровської області актуалізовано результати зовнішньоекономічної діяльності Дніпропетровщини та України за 2022 рік, що містяться в Модулі відкритих даних DIAgram, блок «Зовнішня торгівля».

Модуль відкритих даних DIAgram – Зовнішня торгівля, містить:

  • показники експорту й імпорту в грошових показниках за групами товарів та послуг;
  • охоплює усі країни з якими ведеться торгівля;
  • довідник компаній-імпортерів та експортерів.

За допомогою DIAgram є можливість переглянути міжнародний попит на свою групу товарів або послуг у різних країнах. Наприклад, для виробників меблів, цікаво буде дізнатись, що у 2022 році обсяг експорту цієї продукції з Дніпропетровській області знизився у 2,5 рази у порівнянні з попереднім роком та становив $15,96 млн. Так, це менше за мирні часи, але й демонструє наявну зацікавленість зовнішніх споживачів у меблях, виготовлених підприємствами регіону.

ТОП-10 країн, що найбільше купують меблі підприємств регіону є наступні із зазначенням долі від загальної суми експорту за групою товарів 94:

  • Німеччина 24,20%
  • Австрія 14,80%
  • Молдова 8,30%;
  • США 5,60%
  • Румунія 5,40%
  • Литва 5,20%
  • Франція 4,60%
  • Швеція 3,70%
  • Польща 3,30%
  • Швейцарія 3,10%

З радарів національних виробників практично зникла рф, куди у 2021 експортували на $0,36 млн., а у 2022 році  їм було відправлено на $0,05 млн. і те – протягом січня-лютого 2022. Також $0,21 млн. експорту меблів до білорусі у 2021 році перетворилися на $0,02 млн. у 2022 році. Логістика через територію країни-агресора скоротила відвантаження меблів до Казахстану з $0,21 до $0,02 млн.

Значно змінився клімат у торговельних відносинах з країнами Близького сходу, де обсяги експорту скоротилися на 20-40% по різних країнах.

$15,96 млн. – це продукція меблів з високою доданою вартістю, виготовлена у Дніпропетровській області, не зважаючи на війну.

Запрошуємо скористатись Модулем відкритих даних DIAgram  для можливого аналізу своєї групи товарів чи послуг з метою подальшого взаємовигідного партнерства, ведення бізнесу, експорту чи власного виробництва.  

Довідково:

Згідно з дослідженнями* Центру розвитку інновацій Офісу з розвитку підприємництва та експорту у зрізі станом на вересень 2022 року: 80% українських меблевиків продовжуть працювати без релокації бізнесу, 13,3% здійснили релокацію, зокрема за активної підтримки грантами від держави та USAID. І нуль відсотків меблевих фабрик здійснили релокацію закордон.

18,8% відсотків опитуваних за дослідженням Центру працюють виключно на внутрішній ринок, 50% поставили за мету – вихід на експорт, а решта експортували і раніше.

*Дослідження провели: Центр Розвитку Інновацій – Center for Innovations Development https://www.facebook.com/cid.center , Офіс з розвитку підприємництва та експорту https://www.facebook.com/EEPO.Ukraine , національний проєкт Дія.Бізнес https://www.facebook.com/diia.business/  спільно з Advanter Group https://www.facebook.com/Advanter.Group.UA .