Дохід eCommerce зріс на 23% у I півріччі 2025

Маркетингова агенція Promodo опублікувала дослідження про стан українського онлайн-ритейлу в першому півріччі 2025 року. Попри загальне зниження купівельної спроможності через демографічні й економічні чинники, бізнес демонструє позитивну динаміку за кількома ключовими показниками.

  • У доларовому еквіваленті середній дохід eCommerce-проєктів зріс на 23% порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Вартість кліку зросла лише на 4%. Це свідчить про те, що рекламні інвестиції залишаються ефективними, а бізнес вчиться працювати з наявною базою клієнтів.
  • На фоні зменшення чисельності населення, падіння гривні та зростання цінової чутливості споживачів, покупці стали обережнішими. Вони частіше шукають акції, спеціальні пропозиції та знижки, купують частіше, але роблять менш дорогі покупки.
  • Також продовжує зростати частка мобільного трафіку. За даними EVO, у 2024 році 60% онлайн-покупок було здійснено зі смартфонів, а у великих ритейлерів кожне четверте замовлення надходило через мобільний застосунок.

Основні результати по категоріях

У дослідженні Promodo розглядалися сім категорій: електроніка, продукти та алкоголь, зоотовари, ювелірні вироби, автотовари, одяг і взуття, аптеки.

Електроніка
Доходи в цій ніші зросли на 29% у гривнях і на 23% у доларах. Основне зростання забезпечили збільшення кількості покупок і підвищення коефіцієнта конверсії на 7%. Трафік до сайтів зріс на 11%. Середній чек у гривнях майже стабілізувався після різкого падіння у 2024 році.

Продукти та алкоголь
Кількість покупок зросла на 36%, трафік — на 25%. Доходи зросли на 45% у гривнях та 37% у доларах. Середній чек підвищився лише на 6% у гривнях і на 1% у доларах. Водночас це єдина категорія, де вартість кліку в доларах знизилася — на 7%.

Аптеки
Ця категорія остаточно закріпилась у сегменті eCommerce. Доходи зросли на 23% у гривнях та 17% у доларах, переважно через зростання середнього чека: +41% у гривнях та +34% у доларах. Кількість покупок зросла на 13%, проте коефіцієнт конверсії знизився на 4%. Трафік почав зменшуватися з травня, незважаючи на зростання рекламних бюджетів.

Очікування на друге півріччя

Дохід в USD усіх категорій українського e-commerce

У Promodo прогнозують, що споживачі залишатимуться орієнтованими на вигідні пропозиції. Проте бренди зможуть збільшити дохідність за рахунок сезону свят і правильної роботи з постійними клієнтами. Саме вони, за словами аналітиків, формують стабільніший і передбачуваний дохід у більшості ніш.

Також відзначається загальне зростання ефективності платної реклами — інші канали мають нижчі показники залучення до покупки. Окремо аналітики відзначають стрімке, але поки незначне зростання трафіку з AI-агентів — +450% за перше півріччя, хоча його частка в загальному трафіку все ще не перевищує 0,1%.

Джерело: https://ain.ua/