Ведення бізнесу
Маркетингова агенція Promodo опублікувала дослідження про стан українського онлайн-ритейлу в першому півріччі 2025 року. Попри загальне зниження купівельної спроможності через демографічні й економічні чинники, бізнес демонструє позитивну динаміку за кількома ключовими показниками.
Основні результати по категоріях
У дослідженні Promodo розглядалися сім категорій: електроніка, продукти та алкоголь, зоотовари, ювелірні вироби, автотовари, одяг і взуття, аптеки.
Електроніка
Доходи в цій ніші зросли на 29% у гривнях і на 23% у доларах. Основне зростання забезпечили збільшення кількості покупок і підвищення коефіцієнта конверсії на 7%. Трафік до сайтів зріс на 11%. Середній чек у гривнях майже стабілізувався після різкого падіння у 2024 році.
Продукти та алкоголь
Кількість покупок зросла на 36%, трафік — на 25%. Доходи зросли на 45% у гривнях та 37% у доларах. Середній чек підвищився лише на 6% у гривнях і на 1% у доларах. Водночас це єдина категорія, де вартість кліку в доларах знизилася — на 7%.
Аптеки
Ця категорія остаточно закріпилась у сегменті eCommerce. Доходи зросли на 23% у гривнях та 17% у доларах, переважно через зростання середнього чека: +41% у гривнях та +34% у доларах. Кількість покупок зросла на 13%, проте коефіцієнт конверсії знизився на 4%. Трафік почав зменшуватися з травня, незважаючи на зростання рекламних бюджетів.
Очікування на друге півріччя
У Promodo прогнозують, що споживачі залишатимуться орієнтованими на вигідні пропозиції. Проте бренди зможуть збільшити дохідність за рахунок сезону свят і правильної роботи з постійними клієнтами. Саме вони, за словами аналітиків, формують стабільніший і передбачуваний дохід у більшості ніш.
Також відзначається загальне зростання ефективності платної реклами — інші канали мають нижчі показники залучення до покупки. Окремо аналітики відзначають стрімке, але поки незначне зростання трафіку з AI-агентів — +450% за перше півріччя, хоча його частка в загальному трафіку все ще не перевищує 0,1%.
Джерело: https://ain.ua/