Ведення бізнесу
Україна, будучи одним із ключових гравців на глобальному аграрному ринку, забезпечує експортне постачання суттєвих обсягів продовольства. Наприклад, середньорічний сумарний експорт за останні 3 сезони лише чотирьох ключових товарів – кукурудзи, пшениці, соняшникової олії та соняшникового шроту – оцінюється в 58,1 млн тонн, що становить понад 14% сумарного світового експорту зазначених товарів. При цьому якщо для кукурудзи та пшениці середньорічна частка українського експорту в загальному обсязі світової торгівлі оцінюється на рівні 15% та 10%, то для соняшникової олії та соняшникового шроту ці показники становлять 51% та 58% відповідно.
Ключовими покупцями українського зерна є Китай, країни ЄС, Єгипет, Туреччина та Індонезія. При цьому частка українського експорту основних культур у закупівлі цих ринків є досить суттєвою. Наприклад, за підсумками 2020/21 МР частка поставок української кукурудзи в загальному обсязі імпорту Китаю досягла 29%, в імпорті Єгипту – 25%, а в імпорті ЄС – 51%. У сегменті пшениці за підсумками попереднього сезону Україна забезпечила 25% імпорту Індонезії, 20% імпорту Єгипту та 10% імпорту Туреччини.
Щодо олійного сегменту, то тут присутність української продукції на ключових ринках є більш вагомою. Основними покупцями соняшникової олії є Індія, ЄС і Китай. У 2020/21 МР частка української олії у загальному імпорті цих країн становила 78%, 88% та 68% відповідно. Український соняшниковий шрот також активно закуповують Китай та ЄС, а третю позицію рейтингу посідає Туреччина. Частка української продукції у загальному імпорті цих країн попереднього сезону склала 88%, 51% та 34% відповідно.
Трійку лідерів з імпорту з України чотирьох зазначених товарів сумарно у 2021 р. склали Китай (10,7 млн тонн), ЄС (10,0 млн тонн) та Єгипет (5,5 млн тонн). При цьому за поточних умов практично повної відсутності експортного постачання через порти для України ключовим ринком залишається ринок ЄС.
Джерело: https://www.apk-inform.com/uk