Ведення бізнесу
Свіжа лохина за підсумками 2023 року принесла Україні рекордну експортну виручку в $16,5 млн, що дало змогу їй уперше стати більш прибутковим для експортерів товаром, ніж яблуко, виторг якого торік склав $14,1 млн.
Тепер лохина поступається лише волоському горіху та замороженим ягодам і фруктам за обсягом річної виручки в плодовій групі товарів, повідомляють аналітики EastFruit.
Зазначається, що лохина, поряд із замороженою малиною, є найбільш швидкозростаючою категорією плодоовочевого експорту України. Щорічний приріст експортної виручки від цих товарів оцінюється у 22-28% на рік.
При цьому, якщо яблуко експортується з України практично цілий рік, то лохина тривалому зберіганню не підлягає, і сезон її експорту триває зазвичай з липня по жовтень. Відповідно, цей обсяг виручки формується всього лише за 3-4 місяці. Загалом не дивно, що лохина, як і раніше, цікавить інвесторів в Україні, які активно залучають грантові кошти на створення нових плантацій.
«Лохина, безсумнівно, має великі перспективи щодо зростання споживання на світовому ринку. Ця ягода, як і раніше, маловідома споживачам багатьох країн, проте ті, хто її пробує, зазвичай починають купувати регулярно. Вона зручна для споживачів, тому що є менш швидкопсувною, ніж більшість інших ягід, і її можна вирощувати практично в будь-якій країні світу, оскільки існує безліч сортів, адаптованих до різних кліматичних умов», — говорить економіст інвестиційного департаменту Продовольчої й сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.
Зростання експорту лохини з України відбувається на тлі першого в історії зниження обсягів світової торгівлі цією ягодою. При цьому багато учасників ринку вважають, що ціни на неї залишатимуться відносно високими й у новому сезоні.
Традиційно основний обсяг лохини Україна експортує на ринок Польщі, яка навіть почала наближатися на цьому тлі до статусу нетто-імпортера лохини. Однак 2023 року почався процес диверсифікації експорту цієї ягоди з України. На тлі різкого зниження обсягу експорту лохини до Польщі також різко зросли її постачання до Нідерландів, Великої Британії, Німеччини та Іспанії, тобто на традиційні ринки польської лохини.
Джерело: https://agroportal.ua