Ведення бізнесу
У першому півріччі 2020 року Україна змогла збільшити обсяги експорту харчових продуктів тільки в країни Азії, які закупили українського продовольства більш ніж на $4,9 млрд, перевищивши торішній показник на 14,5%. Частка Азії за цей період склала 47,4% від загального експорту аграрної продукції.
Експорт агропродовольчої продукції у січні-червні поточного року лишився майже на рівні тогорічних показників за відповідний період (+ $0,1 млрд) і склав $10,4 млрд.
Основними ринками збуту вітчизняної агропродукції залишаються чотири регіони — країни Азії, Африки, Європейського Союзу та СНД. У першому півріччі цього року їх сумарна частка склала понад 97 % вартості українського експорту сільгосппродукції.
Частка європейських країн у закордонних постачаннях агропродукції з України зменшилась до 28,7 %. За січень-червень 2020 р. вони закупили українського продовольства майже на $3,0 млрд, тоді як торік за відповідний період вартість постачань до цього регіону склала $3,4 млрд.
Обсяги експорту до країн Африки залишилися майже на рівні відповідного періоду минулого року і становили близько $1,6 млрд. Частка цього регіону склала 15,2 % від загального експорту аграрної продукції з України.
При цьому експорт вітчизняної сільгосппродукції до країн СНД спадає. Країни цього регіону за січень-червень поточного року імпортували українського продовольства на $0,6 млрд, що склало 6,0 % від загального експорту аграрної продукції.
За результатами першого півріччя 2020 р. рейтинг країн-імпортерів вітчизняної агропродукції очолює Китай, який проти аналогічного періоду минулого року збільшив обсяги закупівель українського продовольства більш ніж у півтора раза (+52,8 %) — до $1410 млн.
Друге місце утримує Єгипет, який придбав вітчизняних харчів на $789 млн.
Індія посідає третє місце у рейтингу, яка результатами шести місяців 2020 р. імпортувала з України сільгосппродукції на $743 млн.
Значний виторг українські експортери отримали також з:
Визначальними товарами для українського експорту залишились зернові, олія та олійні культури, залишки та відходи, а також м’ясо та субпродукти. Разом вони забезпечили понад 85% виторгу від продажу вітчизняного агропродовольства на ринки країн світу.
Джерело: www.investory.news