Ведення бізнесу
Питання впровадження е-ТТН було обговорено на онлайн-зустрічі представників Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерства цифрової трансформації, USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» з понад 20 бізнес-асоціаціями, майже 500 представниками компаній та ГО «Інститут аналітики та адвокації».
Передбачається, що вже з 1 лютого розпочнеться тестування електронної накладної й ринок матиме пів року на адаптацію до нових правил.
«Ми точно розуміємо, що е-ТТН зробить ринок вантажних перевезень прозорішим, менш корумпованим. Для бізнесу використання електронних накладних буде дешевшим за паперові. І, загалом, це перший крок до впровадження міжнародних документів – e-CMR.
Впровадження е-ТТН обов’язково відбудеться, тому вже зараз ми закликаємо бізнес долучатись до тестування системи, щоб до 1 серпня бути готовими працювати з документами. Вже є провайдери електронного-документообігу, які пройшли тестування і можуть взаємодіяти з системою.
Я вдячний за роботу всій команді, яка рухає цей проєкт. І всім представникам ринку, які підтримували нас весь цей час», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Мустафа Найєм.
Планується, що працювати з документом можна буде у режимі реального часу всім сторонам вантажоперевезення одночасно – відправнику, одержувачу та перевізнику. Також вона дозволить оперативно проводити взаєморозрахунки за здійснене перевезення.
«Ми робимо якісний сервіс, який буде зручний для всіх контрагентів. В тому числі для держави, яка позбудеться паперових носіїв даних у сфері вантажних перевезень, та для бізнесу, який отримає нову швидкість обігу товарно-транспортних накладних, а з нею і нову швидкість взаєморозрахунків.
Робота над е-ТТН розпочалась ще 2019 року. Величезна частина завдань по проєкту була виконана ще до великої війни. Повномасштабне вторгнення росії до України відтермінувало впровадження електронної форми товарно-транспортної накладної, але не зупинило цих процесів.
Зараз ми точно розуміємо – впровадження е-ТТН невідворотне. І ми маємо 6 місяців на тестування. Насправді це не так вже й багато часу. Тому ми закликаємо бізнес і провайдерів електронного документообігу вже сьогодні долучатись і налагоджувати свої бізнес-процеси, вже враховуючи перехід на е-ТТН», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Анатолій Комірний.
Окрім цього, в рамках зустрічі було ознайомлено бізнес з поточним станом роботи над реалізацією проєкту е-ТТН та обговорено необхідні для бізнесу дії у впровадженні накладної.
Зокрема, з 1 лютого 2023 року бізнес має час на поступовий перехід, тестування та адаптацію до використання е-ТТН. Для цього компанії потрібно укласти договір з одним із провайдерів ЕДО, що приєдналися до проєкту, щоб 1 серпня бути повністю готовою до цифровізації цього бізнес-процесу.
Впровадження системи е-TTН здійснюється Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS» та за участі ГО «Інститут аналітики та адвокації», яка на період реалізації проєкту є адміністратором системи е-TTН.
Нагадаємо, наприкінці минулого року було завершено розробку Системи електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН). Перші три компанії-провайдери (EDIN, ПТАХ та AgriChain) пройшли тестування щодо взаємодії з Системою електронного документообігу е-ТТН. Зокрема, дві компанії (EDIN та ПТАХ) вже успішно завершили тестування взаємодії, ще одна компанія (AgriChain) отримала рекомендації щодо доопрацювання свого програмного забезпечення.
Джерело: https://www.kmu.gov.ua