Ведення бізнесу
Український мед має особливі смакові якості і лікувальні властивості. Сприятливі природно-кліматичні умови і різноманітність медоносів зробили Україну лідером з виробництва та експорту меду в Європі.
Згідно даних митної статистики в 2022 році український експорт меду склав 48 тис. тон, що на 17% нижче попереднього року, при цьому, за рахунок збільшення середньої ціни реалізації на 15%, виручка від експорту в грошовому вимірі знизилась лише на 4,6% та склала $137 млн.
З початком війни, саме області України, де найбільш розвинуте бджільництво, потрапили під тимчасову окупацію або зазнали шкоди через бойові дії — Дніпропетровська, Харківська, Сумська, Луганська, Донецька, Миколаївська, Херсонська, Запорізька.
Перспективним напрямком розвитку бджільництва є створення ланцюгів доданої вартості та активізація внутрішнього ринку, як через популяризацію споживання меду, так і пропозицію зручного для споживача пакування. В контексті зазначеного, невеличке підприємство, що заснував ФОП (Горбонос А.М) на Дніпропетровщині, займається фасуванням натурального меду та має інвестиційний проєкт зі створення сучасного підприємства, потужністю 300 тонн меду на рік.
Інвестиційний проєкт має на меті підтримати вітчизняну галузь бджільництва шляхом замовлення меду традиційних сортів (акація, липа, соняшник, гречаний), що дозволить створити ланцюги доданої вартості, зокрема поглибленої переробки меду.
Основною діяльністю підприємства на даний час є придбання меду у пасічників, фасування його у скляну і пластикову тару, маркування та пакування продукту. Окрім фасування натурального меду – до 5 тонн готової продукції на рік, підприємство займається його збутом на ринку, просуванням та маркетингом продукту, використовуючи різні канали збуту.
Ініціатор проєкту прагне до розвитку та розширення власного виробництва шляхом придбання сучасної лінії підготовки купажу та фасування меду в ємності широкої номенклатури. Також передбачається оренда виробничого приміщення та залучення 10 співробітників на старті роботи підприємства.
Крім того проєкт передбачає створення лінії унікального способу фасування меду «Крапля меду», який може застосовуватись не тільки до меду, а й до інших продуктів – соусів, джемів тощо, в тому числі лікарських засобів.
Інвестиційні потреби компанії оцінюються у 82 тис. доларів. Основними механізмами співробітництва з інвестором є створення спільного підприємства, залучення прямих інвестицій або кредитне фінансуванні.
Детально ознайомитись з інвестиційним проєктом DIA можна за посиланням