Міністерство інфраструктури планує скасувати оплату за шлюзування суден по Дніпру у 2022 році

Про це повідомив Ярослав Ілясевич, керівник Директорату реформування морського і річкового транспорту Мінінфраструктури За даними Річкової інформаційної служби, плата за проходження шлюзів Дніпра  варіюється від 251 до 1614 грн (у каботажному плаванні) та від 806 до 8183 грн — у закордонному. Зокрема:

Київський, Канівський, Кременчуцький і Середньодніпровський шлюзи:

  • від 251 до 557 грн (залежно від модуля судна) в каботажному плаванні;
  • від 806 до 1981 грн – у закордонному;

Запорізький шлюз:

  • від 618 до 1614 грн в каботажному плаванні;
  • від 3344 до 8183 грн – у закордонному;

Каховський шлюз:

  • від 497 до 1112 грн в каботажному плаванні;
  • від 2169 до 5457 грн – у закордонному.

Нагадаємо, що у квітні Кабмін затвердив етапи реалізації Національної транспортної стратегії до 2030 року. Зокрема, документ передбачає капітальні ремонти на всіх шести шлюзах на 2021-2022 роки. У 2022 році Кабінет Міністрів планує виділити з держбюджету 600 млн грн на розвиток річкової інфраструктури.

Також у серпні 2021 року  уряд ухвалив постанову «Про внесення зміни до пункту 99 Статуту залізниць України», відповідно до якої власники розвідних мостів будуть безоплатно забезпечувати їхні підйом та розкриття для проходження суден. Рішення набирає чинності з 1 січня 2022 року.

Тож з 1 січня 2022 року власники розвідних мостів на внутрішніх водних шляхах будуть зобов’язані:

  • забезпечити наявність та надійну роботу засобів навігаційного та іншого обладнання, необхідного для своєчасного та безпечного проходження суден через судноплавні розвідні прогони мостів;
  • забезпечити безоплатний підйом, поворот, розкриття розвідних мостів для пропуску суден та плавучих об’єктів;
  • подавати до Державної служби морського та річкового транспорту України інформацію щодо запланованих на рік профілактичних і ремонтних робіт; це дасть змогу планувати необхідні перерви у навігації на окремих ділянках внутрішніх водних шляхів.

Зауважимо, всі українські мости із фермами, що піднімаються, перебувають на балансі Укрзалізниці:

  • у Дніпрі — 2 мости,
  • у Кременчуці — 1,
  • у Затоці — 1.