Ведення бізнесу
15 січня 2019 року в санаторії «Курорт Орловщина», Новомосковського району, відбулася робоча нарада представників оздоровчо-лікувальної сфери для обговорення перспективних напрямків розвитку галузі, рівня її інвестиційної привабливості, програми підтримки, а також відмінності оздоровчо-лікувальної роботи найманих працівників в регіоні, Україні та Німеччині.
У заході взяли участь:
Оздоровчо-лікувальний туризм залишається одним із затребуваним та найбільш прибутковим у низці інших напрямків туризму. Мода на здоровий спосіб життя та акцент на профілактику захворювань в сучасній медицині лише збільшує його популярність. Якщо кожний закордонний медичний турист в середньому залишає в українській клініці $2-2,5 тис. і провідні медичні заклади заробляють на лікувальному сегменті близько $100-125 млн. на рік, то сегмент оздоровчого туризму лише за мінімальними оцінками в 1,5 рази більший.
Аналіз сучасного стану санаторно-курортної галузі на території Дніпропетровської області свідчить про можливість оздоровчо-лікувальна сфері стати одним з пріоритетних напрямків перспективного розвитку туризму в регіоні. Для цього, необхідно працювати одночасно у кількох напрямах:
Наразі в Україні працює механізм отримання реабілітації в санаторіях, відповідно до якого лікування, проживання та харчування у санаторіях повністю оплачується з Фонду соціального страхування (далі — Фонд).
У 2018 році близько 4,5 тис. людей у Дніпропетровській області отримали безкоштовну реабілітацію в санаторіях за рахунок Фонду. Загальний бюджет регіону на реабілітацію в санаторіях у 2018 році склав 56,9 млн грн, на 2019 рік заплановано 59 млн грн.
Щодо системним просуванням територій та санаторних об’єктів регіону, ситуація досить сумна. Всього у Дніпропетровській області нараховується 28 санаторних об’єктів, серед яких:
Розвиток туристичного бізнесу неможливий без професійної та широкої інформаційної підтримки. Потрібні спрямовані зусилля для якісної промоційної кампанії, створення довідників та путівників. У розвинених країнах 30% прибутку від туризму витрачається на рекламу національного туристичного продукту.
Для розвитку оздоровчо-лікувального туризму, необхідно виходити з позиції нової концепції формування оздоровчих турів. Вони мають передбачати не лише стаціонарні лікувально-профілактичні заходи, а також екскурсійні й спортивні маршрути, розважальні програми, комфортні та орієнтовані на клієнта умови. Іншими словами, необхідною є адаптація змісту оздоровчих послуг до потреб сучасного туриста, як це вдало реалізують у всьому світі за допомогою державно-приватного партнерства.