Ведення бізнесу
7 лютого, відбулася презентація бізнес-посібника з експорту одягу та взуття до ЄС. В заході взяли участь заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України – Торговий представник Наталія Микольська, Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Нідерландів в Україні Кейс Кломпенхаувер, керівник Офісу з просування експорту Мар’яна Каганяк, засновник та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська та виконавчий директор Українського центру сприяння інвестицій та торгівлі Олена Кудляк.
З 1 січня 2016 року почала діяти Угода про зону вільної торгівлі (ЗВТ) між Україною та ЄС. Українські виробники отримали доступ до ринків 28 країн, а це понад 500 млн споживачів. Однак українські товари користуються преференційним доступом в рамках не тільки ЗВТ, але й Генералізованої системи преференцій. Посібник розповідає, у яких випадках вигідніше використовувати кожну з цих систем, як пройти європейську сертифікацію і знайти оптимальну бізнес-модель.
Український центр сприяння інвестицій та торгівлі (ITFC) розробив посібник на замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі та сприяння і Офісу з просування експорту. Проект підтримало Посольство Королівства Нідерландів в Україні. В рамках презентації посібника відбувся також короткий практичний семінар для дизайнерів та виробників легкої промисловості.
„Наше завдання створити систему для підтримки виходу малого та середнього бізнесу на нові ринки. Важливим елементом системи підтримки є просвітницька робота, тому ми ініціювали створення цього покрокового бізнес-посібника, що допоможе нашим виробникам знайти відповіді на найпоширеніші питання про вихід на ринок ЄС. Віримо, що такий інструмент буде корисним та дієвим для бізнесу,” – зазначає Наталія Микольська.
„Виробництво одягу та взуття в Україні зараз на підйомі, а українські дизайнери не лише ідуть в ногу з трендами, але й задають їх. Україні однозначно є що запропонувати європейському ринкові. Нідерланди – відома торговельна країна. До того ж, ми дуже креативні, а так звана творча індустрія є однією з провідних галузей нідерландської економіки. Тому я бачу багато можливостей для співпраці при поєднанні наших зусиль,”- зазначив Кейс Кломпенхаувер.
Олена Кудляк розповіла про практичне значення посібника: „Створюючи цей посібник, ми прагнули зібрати в одному документі найбільш істотну практичну інформацію щодо експорту українського одягу і взуття до ЄС. Посібник містить простий, зрозумілий покроковий алгоритм виходу на європейський ринок, починаючи від оцінки готовності компанії до експорту, і закінчуючи тим, що має бути відображено в експортному контракті. Посібник орієнтовано на виробників одягу і взуття, однак описана в ньому модель може бути легко застосована і для підприємств інших галузей промисловості”.
Мар’яна Каганяк закликала бізнес до співпраці: „Офіс з просування експорту запрошує представників легкої промисловості та fashion-індустрії до співпраці за напрямками: інформація для експортерів, послуги для експортерів, освіта для експортерів та бізнес-можливості. Наприклад, вже сьогодні ми відкриємо реєстрацію в торгову місію до Швеції. Вона відбудеться 20-22 березня 2017 року і включатиме продукцію текстильної промисловості. Торгові місії, які Офіс регулярно організовує разом з Мінекономрозвитку, є ефективним інструментом для виходу на нові ринки та знаходження надійних бізнес-партнерів за кордоном. Місія до Швеці – прекрасна можливість у цьому переконатися”.
[embeddoc url=”http://dia.dp.gov.ua/wp-content/uploads/2017/02/Export_Guide_Ukr.pdf” width=”100%” viewer=”google”]
Джерело http://www.me.gov.ua/