Силами чотирьох підприємств вироблено 65 тис. т сталі з полімерним покриттям
Українські виробники сталі з покриттям за підсумками 2023 року збільшили виробництво фарбованого рулону на 60% у порівнянні з 2022 роком – до 65 тис. т. Про це йдеться у дослідженні компанії Metipol.
Підприємство «Модуль Україна» минулого року виробило 19,3 тис. т продукції (+33% р./р.), «Хеві Метал» – 25,1 тис. т (+53% р./р.), «Полістіл» – 6,2 тис. т (нова компанія), РОМ – 14,6 тис. т (+14,6% р./р.). При цьому, у 2021 році виробництво відповідної продукції було на рівні 61 тис. т.
«Силами чотирьох підприємств у 2023 виробництво фарбованого рулону перекрило показники довоєнного 2021 року. На 2024 рік заплановано запуск нового виробництва, та ще одна, як найменше, фарбувальна лінія знаходиться на стадії проєкту», – зазначає компанія.
Загалом за рік ці підприємства реалізували на внутрішній ринок 59,4 тис. т металу з полімерним покриттям, зайнявши 21,4% внутрішнього ринку. Найбільше продукції відвантажила компанія «Хеві Метал» – 21,6 тис. т (7,8% ринку).
«Це найвищий показник за весь час аналізу ринку України, який буде зростати протягом 2024 року, оскільки всі підприємства нарощують виробництво та свою частку», – додає Metipol.
На експорт за 2023 рік відвантажено лише 6 тис. т фарбованого рулону проти 11 тис. т у 2022 році, та 20 тис. т у 2021-му. При цьому, минулого року експортерами було додатково реекспортовано близько 2,5 тис. т імпортованого фарбованого рулону.
«Протягом двох років війни відзначається суттєве зниження експорту українського металу. Головна причина та сама як і у проблем з імпортом сировини – неконкурентна логістика воєнного часу. Також сильний вплив на зниження експорту до Європи завдали блокування кордонів з боку Польщі й Словаччини та висока собівартість продукції у поточний час», – коментує компанія.
Імпорт металу з полімерним покриттям у 2023 році становив 220,39 тис. т, що на 72% вище порівняно з 2022 роком. 96 тис. т продукції припало на європейських постачальників (+67% р./р.). Ще 95,94 тис. т (+87% р./р.) припадає на Китай.
«Поставки з Китаю могли бути ще вищими, якби не введення антидемпінгового мита у вересні 2023-го. Для ринку України це сигнал – відкривається сегмент об’ємом у 100 тис. т під імпортозаміщення та залучення альтернативних постачальників фарбованого металу», – йдеться у дослідженні.
В цілому, видиме споживання фарбованого прокату в Україні за 2023 рік становило 277 тис. т, що на 82% більше р./р. Показник є на рівні 2016 року, коли обсяг споживання відповідної продукції був нижче 300 тис. т. У піковий 2021 рік було реалізовано 362 тис. т фарбованого прокату.
Внутрішні виробники посіли 21,4% ринку (19,6% у 2022-му та 13,2% у 2021-му), закордонні – 78,6%.
Нагадаємо, Україна стрімко наближається до статусу нетто-імпортера плоского прокату в тоннах. Минулого року на вітчизняний ринок імпортовано 0,9 млн т плоского прокату, а експортовано 1,2 млн т. У грошовому виразі Україна вже є нетто-імпортером: експорт у 2023 році склав $782,3 млн, а імпорт – $1,03 млрд.
Джерело: https://gmk.center