Ведення бізнесу
Міжнародна маркетингова група провела дослідження на замовлення ProZorro, з’ясувавши ставлення бізнесу до публічних закупівель та виявивши основні тренди у поведінці підприємців при участі в тендерах. У рамках дослідження було опитано 1100 респондентів і проведено 90 глибинних інтерв’ю.
Бізнес було поділено на три групи: ніколи не брав участь у торгах через систему ProZorro, взяв участь у публічних закупівлях три рази або менше і той, що регулярно бере участь у публічних закупівлях.
Результати опитування бізнесу, який регулярно бере участь у публічних закупівлях, показали: 52% респондентів стверджують, що користування системою ProZorro є вигідним для їх підприємства. Додатковий прибуток (53%) та зручність і відкритість тендерів (42%) стали вирішальними факторами при прийнятті рішення брати участь у тендерах.
Реєстрація у системі була зручною і зрозумілою для 91% респондентів. У процесі підготовки та подання тендерної пропозиції 72% респондентів все влаштовує.
Найважливішим у системі ProZorro для респондентів є: зручність та швидкість участі в тендерах, достатній рівень прибутку від участі у публічних тендерах, дотримання Закону та прозорий вибір переможця.
Слабкими сторонами респонденти системи вважають: присутність домовленостей поза системою, відсутність перевірки якості товару або послуг, порушення правил.
Основними плюсами респонденти вважають: економію часу на проведення тендеру, зручність та рівні можливості для всіх підприємств. З мінусів виділили: велику кількість документів для участі в тендері, наявність торгів, які проводяться недостатньо прозоро, та надання зайвих документів.
55% респондентів вважають, що є необхідність у посиленні контролю за дотриманням Закону на публічних тендерах.
89% респондентів готові радити знайомим, щоб вони скористалися послугами електронних закупівель.
Джерело: www.kmu.gov.ua