Ведення бізнесу
За підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ) у співпраці з Офісом з Просування Експорту було проведено ряд вебінарів для українських підприємців, що зацікавлені в експорті. Спеціалісти підготували корисні поради #ExportHacks та відповіді на запитання, які були задані спікерам.
Найдоступніший та найменш затратний ресурс, що є основним для аналізу ринку є Google пошуковик. Інтернет на сьогодні має безмежні можливості та загальний збір інформації щодо обсягу ринку, економічної та політичної ситуації, поведінкових та споживацьких характеристик, культурних особливостей ринку абсолютно доступний для кожного і є першою сходинкою дослідження. Враховуючи результати первинного дослідження ринку, сформований перелік потенційних партнерів, як осіб так і компаній, які надають схожі сервіси чи виробляють схожий продукт, Ви повинні спланувати бізнес-візит до обраної країни та ознайомитися особисто з країною «сам на сам».
Первинне розуміння щодо країн Ви можете отримати з базового дослідження ринку, а глибше за допомогою ретельної пошукової роботи щодо Вашого сектору. Бажано починати із сусідніх ринків зі схожою бізнес-культурою, щоб упевнитися, що Ваш продукт має експортний потенціал. Експорт – це свого роду стартап, вкладення та ризики є досить високими, тому плануйте вихід на нові ринки поступово. 1-2 країн – це ефективна, з точки зору фінансових та часових витрат, кількість для виходу на експорт.
Корисна порада: скористуйтеся профільними групами у LinkedIn, які об’єднують представників певного бізнесу та поставите їм питання про актуальні потреби ринку та тренди його розвитку.
Досвід експортних консультантів показує, що цей процес триває від 2-3 місяців до 3-4 років, щоб підготувати продукт, ринок і бізнес-партнера.
Зазвичай Ви починаєте з місцевими партнерами, торговими посередниками або з кимось, хто уже має зареєстровану юридичну особу у цій країні. Реєструвати юридичну особу має сенс, коли Ви знаєте ринок уже набагато краще, можете здійснювати прямі продажі самостійно та маєте достатньо ресурсів у штаті. Усе залежить від Вашого продукту, але зазвичай починати із реєстрації юридичної особи – не занадто гарна ідея.
Професійні дослідження ринку, якщо Ви не велика компанія, є сенс замовляти на аутсорсингу. Завдяки цьому Ви можете отримати кращий результат та ефективно використовувати людський ресурс Вашої компанії. У разі достатньої кількості персоналу, експортна команда може здійснювати пошукову роботу самостійно, що сприятиме більшому заглибленню в особливості нового ринку з яким надалі будуть працювати.
Звичайно в час інформаційних технологій перший контакт відбувається онлайн, через e-mail, skype та пошук профайлу у соціальних мережах, проте найкращий спосіб перевірити партнера – це особиста зустріч. Відвідати країну, зустрітися саме в офісі потенційного партнера/виробничих потужностях, а не на нейтральній території, щоб впевнитися у реальності заявленого. Альтернативою особистої зустрічі є шляхом участі у торгових виставках, як і у ролі відвідувача, так і з виставковим стендом, з заздалегідь призначеними B2B. Щодо репутації партнера, її варто перевіряти через особисті контакти, асоціації, об’єднання, у посольстві України в країні призначення або через експортних радників та консультантів у цій країні.
Прямий експорт інколи є найскладнішим, оскільки Вам потрібно знайти кінцевого споживача самостійно або мати бізнес-партнера, тому компанії обирають співпрацю із посередниками.
Основні переваги та особливості роботи з агентом:
Не зважаючи на ефективність посередника бажано орієнтуватися на налагодження постійної співпраці з локальним бізнес-партнером – у кінцевому підсумку це набагато вигідніший варіант для експортера.
Реєструйтесь на курс Export Evolution Ukraine START за посиланням і Ви матимете доступ до записів вебінарів та повних сесій запитань-відповідей.
Джерело www. epo.org.ua